AV min ryg – se hvad du kan gøre

Det har været forår, og det er også blevet sommer. Solen har været gavmild med mange smukke dage. Travlhed i klinikken har forsinket dette blog indlæg en smule, men det bliver indholdet ikke mindre aktuelt af.

Tid for havearbejde

Med det gode vejr og en have der sprudler er havearbejde også nødvendigt. Bede der skal luges og hækken skal inden længe klippes. Pas på dig selv – også her er de gode arbejdsstillinger vigtigt, det kan forebygge meget.

Have arbejde kan nemt give ondt i ryggen

For mange af os er det uvante og anstrengende arbejdsstillinger og kan give anledning til ondt i ryggen, skuldrene og nakken.

Har du brug for hjælp

Er skaden sket og din krop skal hjælpes på rette vej igen, så benyt dig af rabatkuponen og bestil en tid inden det bliver værre endnu på min hjemmeside eller ring på 22 43 45 34. Husk det er altid nemmere at få bugt med smerter af nyere dato.

Kom rygproblemer i forkøbet

Du undgår dog mange problemer med ryggen ved at træne den løbende. Træning af ryggen kan foregå på mange forskellige måder. Vælg nogle alsidige øvelser som både styrker forside og bagside af kroppen og giver et grundlæggende stabilt fundament.

Forslag til rygøvelser:

Almindelig rygløft: Lig på maven, løft overkroppen så højt du kan.

Almindelig mavebøjning: Lig på ryggen med bøjede ben, rul op så øverste del af ryg er fri af gulvet.

Diagonalløft: Lig på mave med armene strakt frem, løft modsatte arm og ben.

Skrå mavebøjning: Lig på ryggen med bøjede ben, løft den ene skulder skråt mod modsatte hofte.

Må du nyde solens stråler og den smukke danske sommer.

Mange hilsener Vibeke/Vibe Kropsterapi

Comments are closed.
shopify analytics